Vuonna 2021 maailma muuttuu jatkuvasti, erityisesti digitaalinen teknologia ja verkkoalustat. Lohkoketjuteknologia on digitekniikkaa, joka tallentaa transaktiotietoja netissä olevaan pääkirjaan.
Eli verkossa tapahtuvissa transaktioissa lohkoketju auttaa sinua jakamaan ja kopioimaan tietoa ja levittämään se koko tietokoneen lohkoketjuverkkoon.
Image Source= https://pixabay.com/photos/woman-beauty-fashion-beautiful-97088/
Yritykset ympäri maailmaa ovat alkaneet käyttää lohkoketjuteknologiaa tallentamaan tietoja. Yksi ominaisuuksista, joka tekee lohkoketjuteknologiasta niin houkuttelevan, on sen käyttäjille tarjoama lisäturva. Lohkoketjun tietoja on todella vaikea hakkeroida ja järjestelmiä on vaikea huijata. Tämä poistaa digitaalisen peukaloinnin ja kyberhyökkäykset järjestelmään.
Onko Dogecoin tuottoisa lohkoketjumuoto?
Dogecoin on kryptovaluuttatyyppi, joka toimii lohkoketjuteknologialla. Dogecoinista on tullut erittäin suosittu ja kysytty Elon Muskin kaltaisten nimekkäiden julkkisten kannattajien ansiosta. Kryptovaluutta on riippuvainen suosion noususta ja tuottoisuuden laskuun, joten nyt on hyvä aika investoida Dogecoiniin. Itse asiassa voit jopa tarkistaa Dogecoinin valuuttakurssin verkossa ja ostaa niitä eri kanavilta.
Näin tulet huomaamaan, että lohkoketjuteknologiasta tulee yhä vain helpommin käytettävä.
Miten muotimaailma hyödyntää lohkoketjuteknologiaa?
Lohkoketjuteknologiaa käytetään sadoilla digitaalisilla alustoilla ja toimialoilla. Yksi näkyvimmistä lohkoketjuteknologian käyttömuodoista on kryptovaluutta.
Jos sinulla on vaikeuksia ymmärtää kryptovaluuttaa, ymmärrämme sinua – se voi tuntua pelottavalta ja liian monimutkaiselta. Yksinkertaisesti sanottuna kryptovaluutta on digitaalinen valuutta, jota käytetään tavaroiden ja palveluiden ostamiseen ja myyntiin verkossa. Kryptovaluuttoja ovat muun muassa bitcoin, dogecoin, litecoin, NFT:t, ethereum ja stellar.
Muotiala on käyttänyt kryptovaluuttoja, kuten NFT:tä (”ei-korvattavissa oleva token”) lisäämään voittoja ja pääsemään eroon trokareista. On tärkeää huomata, että suuri osa muotialasta toimii limiten edition -tuotteisiin liittyvän hypetyksen voimalla. Jopa enemmän kuin design-tuotteet, limited edition -tuotteet ovat tulossa yhä suosituimmiksi ja suurilompakkoiset shoppailijat pitävät niitä keräilykohteina kokoelmissansa.
Tässä kohtaa NFT:t tulevat kuvaan! NFT on eräänlainen kryptovaluutta, joka on sidottu kuhunkin tiettyyn tuotteeseen. Sen vuoksi sitä ei voida toistaa tai muuttaa. Monet brändit, kuten Nike, ovat käyttäneet NFT:n lohkoketjuteknologiaa liikevaihtonsa kasvattamiseen ja myyntinsä säilyttämiseen.
Jos et vielä tiedä, lenkkarit ovat kuuma trendi juuri nyt, ja limited edition -malleja myydään kaksinkertaisella tai jopa kolminkertaisella hinnalla verrattuna niiden alkuperäiseen hintaan! Nike tunnetaan suosituista lenkkareistaan, kuten Nike Air Force ja Nike Air Max.
Esimerkkejä brändeistä, jotka käyttävät lohkoketjuteknologiaa
Nike sekä sen tyyliset brändit alkoivat huomata, että trokarit nappasivat limited edition -lenkkareita suurissa määrissä ja myivät ne sitten verkossa huomattavasti korkeampaan hintaan! Vuonna 2019 Nike osti patentin NFT:lle ja on parhaillaan kehittämässä maksutapaa, joka hyödyntää NFT:n lohkoketjuteknologiaa ostoissa ja transaktioissa.
Käyttämällä NFT:itä ja lohkoketjutekniikkaa Nike ja muut brändit voivat nyt päästä eroon trokareista. Näin he voivat säilyttää myyntivoittonsa myös sen jälkeen, kun tuotteet on alun perin myyty loppuun, koska he voivat saada rojalteja, jotka on sidottu tuotteeseen liittyviin NFT:ihin!
Lisäksi lohkoketjuteknologia on myös auttanut brändejä säilyttämään läpinäkyvyytensä asiakkaille. Ympäristötietoisuuteen ja kestävyyteen pyrkivät brändit käyttävät vaatteidensa valmistuksessa kestäviä materiaaleja. Koska lohkoketju on digitaalinen tilikirja, joka voidaan tehdä yleisön saataville, asiakkaat voivat seurata toimitusketjun jokaista vaihetta. Tämä auttaa brändejä rakentamaan läpinäkyvyyttä, asiakasuskollisuutta ja brändin luottamusta!
Tällainen läpinäkyvyys auttaa brändejä tulemaan ympäristön kannalta kestävämmiksi ja patistaa muita kilpailijabrändejä tekemään samoin. Muotialalla on merkittävä hiilijalanjälki, jota voidaan pienentää, ja monet brändit ovat kertoneet ympäristöasioiden olevan asiakkaidensa ensisijainen tavoite, kun he valitsevat tuotteita ostettaviksi.
Tärkeimmät päätelmät
Lohkoketjuteknologia on yhä suositumpi monista syistä. Brändit käyttävät lohkoketjuteknologiaa tallentaakseen tietonsa turvalliseen digitaaliseen tilikirjaan, jota voidaan käyttää koko lohkoketjuverkostossa. Muotibrändit ovat käyttäneet kryptovaluutan kaltaisia lohkoketjuteknologioita, kuten NFT:ita.
Lisäksi lohkoketjuteknologia on auttanut yrityksiä säilyttämään läpinäkyvyytensä ja rakentamaan asiakasuskollisuutta näyttämällä heille kaikki valmistuksen ja toimituksen vaiheet.